Trainingen

Training creatief schrijven en eindredactie

Hoe vindt u onderwerpen voor uw magazine of online nieuwsbrief? Hoe schrijft u boeiend over ogenschijnlijk saaie onderwerpen? Wat is een goede kop en hoe verzin je die? Communicatiemedewerkers krijgen in deze training praktische tips voor het schrijven van geïnspireerde teksten die met interesse gelezen worden door de doelgroep. Of dit nu vakgenoten, klanten, medewerkers of leden zijn: u leert hun aandacht te vangen en uw boodschap helder over te brengen.  

Na deze training weet u hoe u…

  • creatieve invalshoeken bedenkt
  • uw tijdschrift of nieuwsbrief informatiever en aantrekkelijker maakt
  • speels omgaat met tekstvormen
  • nieuwe doelgroepen aanspreekt
  • aantrekkelijke koppen, intro’s en streamers kiest
  • schrijven tot een avontuur maakt

Het programma

We stellen een programma samen dat opgebouwd is uit modules, afgestemd op de wensen van de opdrachtgever en de behoeften en de voorkennis van de deelnemers. Het aantal dagdelen dat het programma zal beslaan is hiervan afhankelijk. De training kan zowel incompany als op locatie gegeven worden.

Deze cursus Creatief schrijven is eventueel te combineren met een masterclass Zakelijk schrijven door gastdocent Nico Groen.

De trainer

Hanneke Karssen heeft vijfentwintig jaar redactie-ervaring bij tijdschriften als Psychologie Magazine, Roots, Seasons, KRO Spoorloos, Esta, Runner’s World en Zin. Sinds 2011 schrijft zij ook digitale nieuwsbrieven en websites voor o.a. verzekeraar Achmea, recruter Brunel, Veiligheidshuis Noord- en Oost Gelderland, pensioenfonds PGGM, energiebedrijf Main en woningcoöperatie PréWonen. Daarnaast werkt Hanneke nog altijd als freelance eindredacteur voor de tijdschriften Psychologie Magazine en Yoga Magazine. 

Neem vrijblijvend contact op met Hanneke voor meer informatie.


Training Content management

Hoe krijg je meer likes, vrienden en fans? Hoe haal je met minimale inspanningen een maximaal effect uit social media? Welke webteksten zijn aantrekkelijk én goed vindbaar via Google? De training Content management is een praktische, doelgerichte workshop waarvan u zin krijgt om de aanwezigheid op internet te verbeteren en meer verkeer naar uw website te genereren.  

Na deze training weet u hoe u…

  • social media efficiënt kunt inzetten (tijdwinst)
  • een content plan en contentagenda opstelt
  • print, website en social media kunt integreren
  • korte, pakkende teksten schrijft voor alle online communicatiekanalen
  • inhoudelijk onderscheid kunt aanbrengen t.a.v. concurrenten
  • nieuwe online formats creëert
  • op de hoogte blijft van vernieuwende ontwikkelingen in de communicatie

De trainers

Marleen Visser en Hanneke Karssen trainen vanuit hun eigen praktijkervaring communicatiemedewerkers die verantwoordelijk zijn (of gaan worden) voor het content management. Vooraf verdiepen zij zich grondig in uw bedrijf en de medewerkers, om vervolgens een custom made programma aan te bieden met concrete leerdoelen. Afhankelijk van de aanwezige kennis en de wensen beslaat dit trainingsprogramma een of meerdere dagdelen.

Neem vrijblijvend contact op met Hanneke voor meer informatie.

 

 

Het Woordenwarenhuis:
een sterk zzp-netwerk van tekstschrijvers, copywriters, ontwerpers en webdesigners

Contact
mail ons
of bel: 06-36161358
Het Woordenwarenhuis
President Steijnstraat 15
2021 VA Haarlem
mail ons
of bel: 06-36161358
President Steijnstraat 15, 2021 VA Haarlem